Serveerster IJkgebouw

Wat zijn de voordelen van payrolling voor de horeca?

26 juni 2018 Payrolling

Wanneer je voor payrolling kiest, pluk je hier direct de vruchten van. Jouw (tijdelijke) medewerkers komen op papier bij ons in dienst, waardoor wij onder andere verantwoordelijk zijn voor het opstellen van de contracten, het uitbetalen van de lonen en het doorbetalen bij ziekte of verlof. Wil je precies weten wat de voordelen van payrolling zijn voor jou als ondernemer binnen de horecasector? In dit artikel vind je alle informatie die je nodig hebt.

De voordelen van payrolling voor de horeca

We zien dat de vraag naar payrolling de laatste jaren sterk is toegenomen in de horecasector. Dit heeft deels te maken met de grote pieken en dalen in het werkaanbod in deze branche. Daarnaast is de werkdruk onder eigenaren relatief hoog. Naast flexibiliteit zijn horecaondernemers vaak ook op zoek naar ontzorging.

Horeca payrolling IJkgebouw

Algemene voordelen

▸  Minder administratieve rompslomp
Alle administratieve handelingen rond flexibel personeel komen voor rekening van de payrollpartner. Jij meldt de medewerker bij jouw partner aan en geeft de gewerkte uren door. Daar blijft het bij, de payroller doet de rest.

▸  Minder risico’s
Wanneer je het juridisch werkgeverschap uitbesteedt, draagt de payroller alle arbeidsrechtelijke risico’s. Jij bent volledig gevrijwaard van extra kosten wanneer een medewerker langdurig ziek wordt, of in een re-integratietraject terecht komt.

▸  Behoud van band met personeel
“Ik vind de band met mijn medewerkers heel belangrijk. Verandert die niet wanneer ik hen bij jullie op de loonlijst plaats?” We merken dat deze vraag (en dat vinden wij een goede zaak) leeft onder horecaondernemers. Het antwoord is eigenlijk heel eenvoudig: nee. Jij neemt de medewerker aan, plant het werk in, beoordeelt hem of haar en onderhoudt het dagelijks contact. Jouw payrollpartner is slechts op de achtergrond actief.

 Lees ook: Wat betekent payrolling voor mijn medewerkers?

▸  5,5 jaar flexibel in dienst
Payrollbedrijven die lid zijn van de ABU of NBBU mogen de horeca cao combineren met de ABU cao. Dit houdt in dat jouw medewerkers krijgen waar ze volgens hun eigen cao recht op hebben, terwijl jij gebruik kunt maken van de langere flexibele periode van de ABU cao. Dit geeft je als werkgever de kans om snel en zonder contractuele verplichtingen mee te bewegen met het werkaanbod. Ook zien we in de praktijk dat ondernemers hier gebruik van maken om medewerkers ‘aan boord’ te houden. Als je gebruik maakt van deze gecombineerde cao, hoef je pas na 5,5 jaar een vast contract te geven. Hierdoor kunnen studenten bijvoorbeeld gedurende hun hele studie bij jou blijven werken.

Nedflex Mijn Nedflex

De meerwaarde van Nedflex Horeca

Nedflex is payrollpartner van Koninklijke Horeca Nederland en partner van meer dan 100 horecaondernemers. Op basis van onze ervaring, schaalgrootte en expertise kunnen wij enkele aanvullende voordelen bieden.

▸  Collectief inkopen
Als payrollpartner van een groot aantal bedrijven, kunnen wij zaken als verzekeringen collectief (en dus voordeliger) inkopen. Die kortingen berekenen we door aan jou als partner.

▸  Nedflex app
Als je kiest voor Nedflex, dan kunnen zowel jij als jouw medewerkers gebruik maken van onze app. Hierin kunnen alle betrokkenen altijd en overal bij de voor hen bestemde documentatie komen. Je kan er bijvoorbeeld zien hoeveel uren jouw mensen gewerkt hebben, jouw medewerkers kunnen er hun loonstrookjes en jaaropgave vinden. Ook kun je via de app de gewerkte uren doorgeven.

▸  Arbeidsrechtspecialist & HR adviseur
Nedflex is een HR- en arbeidsrechtspecialist en heeft een eigen juridische afdeling. Heb jij als partner een vraag op het gebied van human resources of arbeidsrecht? Onze HR- of juridische specialisten helpen je graag verder.

Wij houden onze partners proactief op de hoogte over wijzigingen op het gebied van wet- en regelgeving.

▸  Planningstool
Partners van Nedflex kunnen gratis gebruik maken van de planningssoftware van L1NDA. Voor ondernemers die nog geen planningssysteem hebben (of deze nu zelf betalen), kan dit een extra voordeel zijn.

▸  Nedflex Academy
Nedflex beschikt over een eigen opleidingsinstituut, de Nedflex Academy. Wij bieden medewerkers van partners de kans om zich verder te ontwikkelen middels diverse opleidingen. Informeer naar de mogelijkheden.

Bekijk ook:

Payrolling voor iedereen

Ben je actief binnen een andere branche dan die van de horeca? Geen probleem. Wij werken met ondernemers uit tal van andere branches en kunnen ook voor jou een payroll oplossing op maat verzorgen. Onze experts helpen je graag verder. Zij staan voor je klaar via info@nedflex.nl of 0229 – 28 29 92.