Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Misschien staat het antwoord al tussen onze veelgestelde vragen.

Voor werknemers

Hoe kan ik mijn (uitzend)overeenkomst ondertekenen?

Wanneer je (uitzend)overeenkomst klaar staat voor ondertekening, zie je links in het actiemenu van Mijn Nedflex een rood rondje bij ‘Flexkrachtonboarding’ staan.

Als je hierop klikt, kun je vervolgens de betreffende onboarding aanklikken. Hier zie je de documenten die door jou ondertekend moeten worden. Door op de button ‘Ondertekenen’ te klikken, kom je in onze beveiligde omgeving.

Je ontvangt een sms-code waarmee je kunt inloggen. Controleer de gegevens in het document en klik onderaan op de knop ‘Klik om te ondertekenen’. Als je dit gedaan hebt, klik je op ‘terug naar e-UUR’.

Herhaal bovenstaande voor de overige documenten. Je ontvangt voor elk document een nieuwe sms-code.

Hoe kan ik een kopie identiteitsbewijs uploaden?

Op het dashboard van Mijn Nedflex staat een tegel met ‘Document toevoegen’. Hier kun je een kopie van je ID uploaden.

Wat is loonheffingskorting?

Als je werkt heb je recht op korting op je loonbelasting. Je vraagt deze korting aan bij je werkgever of uitkeringsinstantie. De werkgever betaalt dan minder belasting en jij krijgt daardoor meer loon.

Werk je tegelijkertijd bij meer dan 1 werkgever? Of heb je een uitkering en tegelijkertijd een baan? Vraag dan bij 1 werkgever de loonheffingskorting aan. Als je bij iedere werkgever loonheffingskorting aanvraagt, krijg je namelijk te veel korting op je belasting. Waarschijnlijk moet je dan achteraf belasting terugbetalen.

Werk je in 1 jaar bij meerdere werkgevers na elkaar? Dan kun je bij iedere werkgever de loonheffingskorting aanvragen.

Hoe kan ik mijn loonheffingskorting wijzigen?

Wanneer je je loonheffingskorting wilt wijzigen kun je contact met ons opnemen. Wij sturen je een reeds ingevuld loonheffingsformulier dat je door middel van een digitale handtekening kunt ondertekenen.

Ik werk bij twee bedrijven, bij welk bedrijf moet ik de loonheffingskorting toepassen?

Ons advies: laat de loonheffingskorting toepassen bij de werkgever waar je het meeste verdient. Hierdoor heb je direct het voordeel op je salaris. Ook laat je de loonheffingskorting bij slechts één werkgever toepassen, zo voorkom je een naheffing bij de aangifte inkomstenbelasting.

Wat is de actuele weekpremie van mijn zorgverzekering via Nedflex/Holland Zorg? En wat is indexatie?


Premie zorgverzekering HollandZorg vanaf 1-1-2022 =
€ 27,79 per week

Premie zorgverzekering HollandZorg vanaf 1-1-2023 =
€ 33,46 per week

Premie zorgverzekering HollandZorg vanaf 1-1-2024 =
€ 35,35 per week

Let op: de zorgverzekeringspremie wordt jaarlijks geïndexeerd. Met indexatie wordt bedoeld dat de premie jaarlijks wordt herzien en eventueel aangepast. Dit kan zowel een kostendaling als een kostenstijging zijn. Onderdeel van deze aanpassing is de bruto premie voor de basisverzekering, de overheid bepaalt ieder jaar de inhoud van de basisverzekering. Daarnaast kan de collectiviteitskorting wijzigen, HollandZorg maakt dit jaarlijks bekend. De collectiviteitskorting wordt volledig doorgegeven aan onze uitzendkrachten.

Hoe geef ik een wijziging door (verhuizing, rekeningnummer etc.)?

Je kunt de betreffende wijziging per e-mail aan ons doorgeven. Vermeld hierin je naam, geboortedatum, oude gegevens en de nieuwe gegevens. Je kunt dit mailen naar: info@nedflex.nl.

Wanneer ontvang ik mijn salaris?

In Mijn Nedflex vind je de betaalkalender, daarop kun je precies zien wanneer wij salaris uitbetalen.

Waar vind ik mijn urenbriefjes?

Deze vind je in Mijn Nedflex. Aan de linkerkant van het dashboard, in het actiemenu, staat ‘Urenbriefjes’. Als je hierop klikt zie je alle ingevulde urenbriefjes, gespecificeerd per week.

Waar vind ik mijn loonstroken terug?

Deze staan in Mijn Nedflex. Aan de linkerkant van het dashboard, in het actiemenu, staat ‘Documenten’. Als je hierop klikt kun je alle loonstroken terugvinden, gespecificeerd per week.

Waar vind ik mijn jaaropgave?

Deze vind je in Mijn Nedflex. Aan de linkerkant van het dashboard, in het actiemenu, staat ‘Documenten’. Als je hierop klikt kun je jouw jaaropgave terugvinden. Deze is vanaf februari beschikbaar.

Wanneer wordt mijn vakantiegeld uitbetaald?

Er zijn drie opties voor de uitbetaling van het vakantiegeld:
– Het vakantiegeld wordt in de maand mei/1e week juni uitbetaald (afhankelijk van je salarisbetaling: wekelijks/4-wekelijks/maandelijks). Dit is de standaard en meest gekozen optie.
– Het vakantiegeld kan ook bij elke loonbetaling (periodiek) worden uitbetaald (dit dien je schriftelijk bij Nedflex aan te geven). Dit houdt in dat je vakantiegeld niet reserveert, maar iedere week/4 weken/maand een evenredig deel uitbetaald krijgt.
– Het vakantiegeld wordt 6 weken na einde dienstverband uitbetaald. Dit gebeurt automatisch.

Ik ben ziek, wat moet ik doen?

Als je ziek bent en niet kunt werken, meld je je vóór 10.00 uur ziek bij Nedflex. Dit kan door een mail te sturen naar verzuim@nedflex.nl, of telefonisch via: 0229 – 745 209.

Het is van belang dat wij bij de ziekmelding je e-mailadres, telefoonnummer en de naam van het bedrijf waar je via ons werkzaam bent ontvangen. Daarnaast meld je je ook voor 10.00 uur ziek bij het bedrijf waar je werkzaam bent.

Voor opdrachtgevers

Waar en hoe kan ik de gewerkte uren invullen?

Dit kun je doen in Mijn Nedflex. Er zijn twee stappen die je moet doorlopen:

Maak een nieuw urenbriefje aan voor de betreffende week. Klik hiervoor op de tegel ‘Uren invullen’ en selecteer de gewenste periode. Klik vervolgens op de button ‘Aanmaken’.
Het urenbriefje opent automatisch, je kunt nu de gewerkte uren invullen. Als alle uren van alle medewerkers zijn ingevuld, klik je op de button ‘Goedkeuren’. Let op: daarna kun je niets meer toevoegen! Als je later nog uren wil toevoegen, dan klik je op ‘Opslaan’. Je kunt het urenbriefje dan weer terugvinden onder de tegel ‘Openstaande urenbriefjes’.

Hoe kan ik toeslag-, overwerk-, of feestdaguren doorgeven?

In het urenbriefje kun je per regel aangeven om wat voor urensoort het gaat. Als je een toeslag-uur wil invoeren, dan klik je, nadat je de normale uren hebt ingevuld, op het plusje aan de rechterkant van het urenbriefje. Deze kun je vinden in de regel van de naam van de uitzendkracht daarna selecteer je de juiste component.

Hoe kan ik verwerkte urenbriefjes corrigeren?

Je kunt de betreffende wijziging aan ons doorgeven via de chat (rechts onderin het scherm), via een e-mail naar info@nedflex.nl of telefonisch op 0229-282999.

Hoe kan ik seizoensmedewerkers werven?

Wij hebben onze eigen vacaturebank. Ga naar deze pagina  om je vacature aan ons door te geven en wij gaan voor je aan de slag. Bekijk op deze pagina de dichtstbijzijnde vestiging bij jou in de buurt.
Of download de Whitepaper Werving: wat moet je erover weten, hierin vertellen wij je alles over het werven van personeel.

Algemene vragen

Hoe en wanneer kan ik Nedflex bereiken?

Wij zijn op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot en met 17.00 uur bereikbaar.
Telefonisch via 0229 282 999.
Je kunt een mail sturen naar info@nedflex.nl.
De chat vind je rechts onderaan de pagina.
Ook hebben wij WhatsApp: 0619670190.

Wat is Mijn Nedflex?

Mijn Nedflex is ons online portaal, waarin zowel de ondernemer als de uitzendkracht alle zaken rondom het dienstverband kunnen inzien en beheren. Zoals het doorgeven van uren en het bekijken van loonstrookjes.

Hoe kan ik inloggen bij Mijn Nedflex?

Wanneer je als nieuwe uitzendkracht bij Nedflex bent aangemeld, ontvang je een mail van Mijn Nedflex. Hierin staat een link, waarmee je jouw wachtwoord kunt aanmaken. Nadat je dit gedaan hebt, kun je met jouw e-mailadres en wachtwoord inloggen bij Mijn Nedflex.

Ik heb geen link ontvangen van Mijn Nedflex, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat deze mail in jouw ongewenste mail of spam is beland. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met Nedflex.

Ik kan niet inloggen bij Mijn Nedflex, wat moet ik doen?

Controleer eerst jouw e-mailadres. Is dit het e-mailadres wat ook bij Nedflex bekend is?
Als jouw e-mailadres juist is, vraag dan een nieuw wachtwoord op via de button ‘Wachtwoord vergeten?’ in het inlogscherm.
Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen, neem dan contact op met Nedflex.