Met de krapte op de arbeidsmarkt wordt het steeds belangrijker om je als werkgever te onderscheiden van alle andere werkgevers die op zoek zijn naar personeel. Employer branding gaat om het creëren van een sterk werkgeversmerk, om je huidige medewerkers aan je te binden en om nieuwe kandidaten aan te trekken. We geven je in deze blog tips voor meer Employer Fun.
1. Bedrijfsuitje
De meeste bedrijven doen al wel eens een uitje, etentje of bbq. Maar wat als je bijzondere doelen nastreeft? Bijvoorbeeld een omzetdoel. Moet daar niet iets unieks tegenover staan? Stel dat je een excellent resultaat wilt bereiken, dan kun je je personeel belonen met een geweldig teamuitje. Denk aan een weekendje weg of wintersport. Ja het is vrij kostbaar, dus zorg ook dat je het dubbel en dwars terugverdient met het excellente resultaat. Misschien loopt iedereen nu ook een stapje harder?
2. De VrijMiBo
Of DoMiBo bij Nedflex, wij doen elke donderdag een korte borrel en eind van het kwartaal een grotere op vrijdag. Dan nemen we met het personeel de resultaten van dat kwartaal door. En spreken we de verwachtingen uit voor het komende kwartaal. Daarnaast zorgt het voor extra saamhorigheid en plezier. Medewerkers kijken uit naar de borrel en kunnen even socializen met de andere collega’s.
3. Vier je successen
Heb je een nieuwe klant? Of heb je een speciaal doel bereikt? Maak er een (klein) feestje van. Taart, confetti, of extra stap richting je jaardoel (bedrijfsuitje?). Maak er een momentje van. Vier het. Niet te lang, maar wel zo dat iedereen uitkijkt naar de volgende viering :-).
Meer tips ontvangen? Vul het formulier in en je ziet ze direct.
Infographic | 10 tips voor Employer Fun
"*" geeft vereiste velden aan