Mijn Nedflex Helpdesk

Uitleg over inloggen met twee-factor-authenticatie

Lukt het inloggen met twee-factor-authenticatie niet? Misschien helpen de antwoorden op de meest gestelde vragen je.

Waarom krijg ik de melding dat ik niet de juiste code heb ingevoerd?

De code die je ontvangt via e-mail of als pushbericht in de app is hoofdlettergevoelig. Let er ook goed op dat je bij het kopiëren geen spatie voor of na de code meeneemt.

Het duurt soms even voordat je de code via e-mail ontvangt. Als je in de tijd dat je hebt moeten wachten op de (eerste) e-mail een nieuwe code hebt opgevraagd dan vervalt de geldigheid van de code van de oorspronkelijke e-mail. Wanneer je de code van de eerste e-mail gebruikt terwijl je al een nieuwe e-mail hebt opgevraagd, dan ontvang je de melding dat de code niet correct is.

Waarom moet ik meerdere keren inloggen met twee-factor-authenticatie?

Wanneer je IP-adres wijzigt of wanneer je inlogt op een ander device moet je opnieuw inloggen met twee-factor-authenticatie.

Waarom ontvang ik de e-mail niet?

Het is mogelijk dat de e-mail als spam wordt gezien, controleer daarom eerst je spamfolder als je de e-mail niet hebt ontvangen. Het is ook mogelijk dat je mailbox vol zit, in dat geval kun je geen e-mails meer ontvangen. Wanneer je e-mails doorstuurt vanuit een andere mailbox en deze e-mails worden normaal gesproken naar twee of meer e-mailadressen doorgestuurd, dan is het mogelijk dat de e-mail met de code slechts doorgestuurd wordt naar 1 e-mailadres.

Wanneer ontvang ik de code als pushbericht en wanneer ontvang ik hem via e-mail?

Als je de app hebt geïnstalleerd op je telefoon en je bent ingelogd dan ontvang je de code via een pushbericht. Ben je niet ingelogd of heb je de app niet geïnstalleerd dan ontvang je de code via e-mail.

Waarom wordt er gebruikgemaakt van twee-factor-authenticatie?

We maken gebruik van twee-factor-authenticatie voor het waarborgen van de veiligheid op het platform.

Hulp nodig? Bekijk onze hulpvideo’s