Maak kennis met Esmee

Maak kennis met…Esmee

10 september 2020 Maak kennis met

Wat doe je precies bij Nedflex?

Mijn functie bij Nedflex is intercedent re-integratiecoach. Dit betekent dat ik mensen help met het re-integreren in werk en samen ga kijken naar een passende baan. Hierbij hou ik rekening met de beperkingen ten aanzien van het functioneren. Verder help ik de medewerkers tijdens hun verzuim, hierbij kun je denken aan: verzuimgesprekken, luisterend oor zijn, communicatie met de bedrijfsarts, communicatie met de klant/partner, registratie UWV en alle andere vragen die tijdens het verzuim nog komen bij een ziektebeeld.

Hoe ben je bij Nedflex terecht gekomen?

Oorspronkelijk kom ik uit de horeca, een echte horecatijger als je het mij vraagt. Maar ik was toe aan meer stabiliteit in mijn leven en wilde daarom een andere baan. Om deze reden ben ik begonnen met Indeed bekijken. De eerste dag dat ik op zoek ging kwam ik direct Nedflex tegen. De vacature die open stond was ‘backoffice medewerker’. Ik denk als ik dit nu tegen collega’s zeg dat zij direct zeggen “Esmee dat is niks voor jou”. Maar ik wilde wat anders, dus zo bijdehand als ik ben dacht ik, laat ik Nedflex gewoon bellen en vragen naar Linda. 

Linda gaf aan dat de vacature al bijna vervuld was en er 2 kandidaten in de laatste ronde zaten. Maar dat weerhield Linda niet om het gesprek met mij aan te gaan, zij herkende mijn verhaal en tijdens ons gesprek kwam Linda er vrij snel achter dat dit geen functie voor mij zou zijn. Linda gaf aan nog een andere vacature open te hebben staan als ‘intercedent re-integratie’. Na mijzelf goed ingelezen te hebben leek mij dit een functie die echt wat voor mij is. En daar zit ik dan!  

Waar ben je het meest trots op?

Ik ben trots op waar ik vandaan kwam en waar ik nu sta. Zonder ervaring in de uitzendbranche, HR, of verzuim heb ik mijzelf veel kennis aangeleerd. Ik heb veel gelezen, vragen gesteld aan deskundigen en voer nu de volledige 2e spoor re-integratie uit, en met succes al zeg ik het zelf! 

Wat vind je het leukste aan jouw functie?

In mijn functie vind ik de afwisseling het leukste. Telefonische gesprekken met medewerkers, klanten, bedrijfsartsen en andere deskundigen, de casussen waar ik tegenaan loop maar uiteindelijk tot een succes weet te krijgen, de huisbezoeken, de rapportages, de administratieve kant, dossier opbouw, het plaatsen van medewerkers en hun blijdschap en de band die je opbouwt met de medewerkers. Maar het allerleukste van mijn werk is natuurlijk mijn collega Carola.  

En minder leuke kanten?

Er zijn in mijn functie weinig factoren die ik niet leuk vind, maar 1 daarvan is de woorden die je wel eens naar je hoofd geslingerd krijgt van medewerkers die boos op je zijn (helaas heb ik de wet niet geschreven). Wat soms erg jammer of vervelend is, wij krijgen de klanten of partners niet altijd mee in onze visie, dit is waar wij wel eens tegenaan lopen en we hebben dan ook lange gesprekken om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. En het laatste dat is wel de slechte berichten die je krijgt; je hoort soms verschrikkelijke berichten van medewerkers die ik het liefste niet hoor. Je bent een soort vertrouwenspersoon voor de medewerkers en dit voelt ook als een groot compliment.   

Heb je een bepaald werkritueel?

Werkrituelen bestaan niet in mijn werk, elke dag en elke week is anders. Het enige wat standaard bij mij is, is de vrijdag. De vrijdag bestaat altijd uit administratieve werkzaamheden, ik noem dit zelf altijd “mijn opschoondagje” om maandag weer fris te kunnen beginnen. 

Waar haal jij je werkgeluk uit?

Mijn werkgeluk haal ik uit de gelukkige medewerkers. Uit de blijdschap wanneer een medewerker een goede begeleiding heeft gehad. De blijdschap wanneer een medewerker weer een passende baan heeft gevonden, en zichzelf hierdoor weer nuttig voelt binnen de maatschappij, dit kan ook een vrijwilligersfunctie zijn. 

Favoriete dag van de week?

De donderdag is met uitstek mijn favoriete dag van de week. Mijn collega Carola zit dan de hele dag op kantoor, wij doen dan samen nog een wijntje omdat zij weekend heeft na de donderdag. En je bent alweer over de helft van de week heen, en kijkt uit naar je weekendplannen.  

Hoe verloopt je dag tijdens het thuiswerken?

  • 6.15 1e wekker 
  • 6.30 2e wekker 
  • 6.45 3e en laatste wekker. Nu moet ik er echt uit. Snel loop ik richting de badkamer om te douchen. 
  • 7.00 Opmaken, aankleden, haar doen, sporttas inpakken. 
  • 7.40 Snel naar beneden, ontbijt en lunch inpakken, kat naar buiten doen, schoenen uitzoeken, jas aantrekken en checken of ik echt alles mee heb.  
  • 7.55 deur gaat achter mij dicht en op slot, ik loop snel 2 trappen naar beneden en dan richting mijn auto.  
  • 8.25 Aankomst kantoor, koffie pakken, computer aanzetten en tussendoor mijn kwark eten. Vanaf nu gaat mijn werkdag van start, dit is altijd erg verschillend. Ik start mijn profit, mail en bedrijfsarts portaal op en de eerste medewerker of klant hangt al aan de telefoon. De gehele dag ben ik aan het telefoneren, bespreken met mijn collega’s, printen, scannen etc.  
  • 13.00 probeer ik altijd pauze te houden, soms kan dit uitlopen tot 14.00 uur.  
  • Na mijn pauze van 30 min ga ik weer verder waar ik gebleven was.  
  • 17.00 Ik handel mijn laatste werkzaamheden af en sluit daarna mijn computer af en zet mijn telefoon uit.  
  • 17.05 Ik stap in de auto en scheur gauw verder naar de sportschool om alle werkstress en spanningen eruit te zweten.  
  • 19.30 Als ik thuis ben en ben gedoucht nog even snel wat eten, daarna op de bank nog even tv kijken. 
  • 22.00 tijd om naar bed te gaan, de lange dag zit er alweer op, oogjes dicht en energie opdoen voor de volgende werkdag.