Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over payrolling of uitzenden? Wij helpen u graag verder.

Vragen door werknemers

Waar vind ik mijn loonstroken?

Als u start met werken via Nedflex ontvangt u van ons inloggegevens voor het Flexportaal. Hier kunt u al uw gegevens terugvinden en ook uw loonspecificaties.

Kan ik mijn loonstrook per post ontvangen?

Dit kan op uw verzoek. Echter zullen wij aan het begin van uw dienstverband vragen om uw mail adres. Op dit e-mail adres zult u uw loonspecificaties ontvangen.

Waar vind ik mijn jaaropgave?

In de eerste week van februari is de jaaropgave (van het jaar ervoor) beschikbaar op het Flexportaal. De jaaropgaven van de voorgaande jaren zijn ook beschikbaar. De jaaropgave wordt de eerste week van februari automatisch naar uw mail toegestuurd. (Indien wij een mailadres van u hebben doorgekregen).

Waar kan ik op mijn loonstrook mijn vakantiedagen/-geld zien?

Op uw loonspecificatie ziet u een kopje ‘omschrijving’. Hieronder ziet u zowel vakantiedagen als vakantiegeld staan. Beiden worden in bruto bedragen aangegeven.

Wanneer wordt het vakantiegeld uitbetaald?
  • ABU: de eerste week van juni
  • NBBU: de laatste week van mei of op verzoek van werknemer kan dit wekelijks meegenomen worden met de betalingen.
  • Indien u gestopt bent met werken worden uw reserveringen automatisch na zes weken uitbetaald. Mocht u dit eerder willen kunt u een mail sturen naar info@nedflex.nl.
Kan ik mijn vakantiegeld tussentijds uit laten betalen?
  • ABU: de eerste week van juni
  • ABU: mogelijk na 5 werkdagen niet te hebben gewerkt
  • NBBU: de laatste week van mei of op verzoek van werknemer kan dit wekelijks meegenomen worden met de betalingen.
  • Indien u gestopt bent met werken worden uw reserveringen automatisch na zes weken uitbetaald. Mocht u dit eerder willen kunt u een mail sturen naar info@nedflex.nl.
Hoe moet ik me ziekmelden?

U dient zich vóór 10.00 uur ziek te melden bij Nedflex. Dit kan door een mail te sturen naar info@nedflex.nl , of telefonisch via telefoonnummer: 0229-282999. Het is belangrijk dat wij bij de ziekmelding uw mailadres en telefoonnummer ontvangen en daarnaast de naam van het bedrijf waar u via ons werkzaam bent. U dient zich ook voor 10.00 uur ziek te melden bij het bedrijf waar u werkzaam bent.

Ik werk bij twee bedrijven, bij welk bedrijf mag ik gebruik maken van de loonheffingskorting?

Ons advies: De loonheffingskorting laat u toepassen bij de werkgever waar u het meeste verdient. Hierdoor heeft u direct het voordeel op uw salaris. Ook laat u de LH bij slechts één werkgever toepassen, dit om een naheffing bij de aangifte inkomstenbelasting te voorkomen.

Hoe kan ik doorgeven waar ik mijn loonheffingskorting wil gebruiken?

Op uw contract staat een kopje loonheffingskorting. Hierop kunt u aangeven of wij de loonheffingskorting wel of niet moeten toepassen. Indien u uw loonheffingskorting wilt wijzigen ontvangt u een formulier waar u dit kan wijzigen. De wijziging kunt u per mail doorgeven via info@nedflex.nl of telefonisch op telefoonnummer 0229-282999.

Krijg ik reiskostenvergoeding?

Dit is afhankelijk van het bedrijf waar u werkzaam bent. Zij geven bij ons aan of wij reiskostenvergoeding voor u mogen verwerken.

Krijg ik werkkleding/-schoenen?

Dit is afhankelijk van het bedrijf waar u werkzaam bent.

Vragen door werkgevers

Waar vind ik mijn jaaropgave?

In de eerste week van februari is de jaaropgave (van het jaar ervoor) beschikbaar op het Flexportaal. De jaaropgaven van de voorgaande jaren zijn ook beschikbaar. De jaaropgave wordt de eerste week van februari automatisch naar uw mail toegestuurd. (Indien wij een mailadres van u hebben doorgekregen).

Hoe meld ik een nieuwe werknemer aan?

U kunt een nieuwe werknemer aanmelden via het Flexportaal. Rechtsboven in staat het kopje aanmelding en hier kunt u alle gegevens van de nieuwe werknemers invullen. Bij Uitzenden / White Label moeten een aanmeldformulier worden ingevuld op de website.

Hoe meld ik een werknemer af bij de zorgverzekering?

U kunt uw werknemer afmelden bij de zorgverzekering door een mail te sturen naar de betreffende afdeling. Zij zullen de afmelding bij de zorgverzekeraar doorgeven. Het mailadres is agrarisch@nedflex.nl. Dit geldt alleen voor buitenlandse werknemers.

Wanneer zijn de betalingsdagen?

Een overzicht van de betalingsdagen vindt u hier.

Hoe geef ik gewerkte uren door?

U kunt de gewerkte uren invoeren via het Flexportaal. Ook kunt u dit per mail doen, maar dan is het belangrijk om dit wel te specificeren. Bij Payrolling kunt u niet de uren per e-mail doorgeven. Bij Uitzenden / White Label moeten de uren gemaild worden naar uren@nedflex.nl.

Algemene vragen

Wat is loonheffingskorting?

Loonheffing is een betaling die u verplicht bent te betalen over uw loon. Deze heffing moet worden afgedragen aan de Belastingdienst. Loonheffingskorting is een korting op de loonheffing. Hierdoor hoef u minder belasting te betalen over uw loon. Indien u een salaris ontvangt mag u loonheffingskorting aanvragen bij uw werkgever. Uw werkgever betaalt hierdoor minder belasting , waardoor u meer loon ontvangt.

Hoe en wanneer kan ik Nedflex bereiken?
  • Telefonisch maandag t/m vrijdag van 09.00 t/m 17.00 uur.
  • U kunt een mail sturen naar info@nedflex.nl.
Hoe kan ik een wijziging doorgeven? (adres, telefoon, loonheffing)

U kunt een wijziging doorgeven door dit te mailen naar info@nedflex.nl. Ook kunt u telefonisch contact opnemen met telefoonnummer: 0229-282999. Inmiddels is er ook via onze website een mogelijkheid om uw gegevens aan te laten passen. Hiervan krijgen wij een melding in onze mailbox.

Wat is de inlenersbeloning?

De inlenersbeloning is de geldende beloning van medewerkers in dienst van de opdrachtgever, werkzaam in een gelijke of gelijkwaardige functie als de uitzendkracht. De uitzendkracht heeft vanaf dag één recht op dezelfde beloning. De inlenersbeloning is samengesteld uit:

  1. uitsluitend het geldende periodeloon in de schaal;
  2. de van toepassing zijnde arbeidsduurverkorting per week/maand/jaar/periode. Deze kan – dit ter keuze van de uitzendonderneming – gecompenseerd worden in tijd en/of geld;
  3. toeslagen voor overwerk, verschoven uren, onregelmatigheid (waaronder feestdagentoeslag) en ploegentoeslag;
  4. initiële loonsverhoging, hoogte en tijdstip als bij de opdrachtgever bepaald;
  5. kostenvergoeding (voor zover de uitzendonderneming deze vrij van loonheffing en premies kan uitbetalen: reiskosten, pensionkosten en andere kosten noodzakelijk vanwege de uitoefening van de functie);
  6. periodieken, hoogte en tijdstip als bij de opdrachtgever bepaald.
0
Connecting
Please wait...
Verstuur een bericht

Momenteel is er geen medewerker beschikbaar. Als u een bericht achter laat dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Uw naam
* E-mail
* Beschrijf uw vraag
Chat met ons

Heeft u vragen? Wij zitten er klaar voor!

Uw naam
Beschrijf uw vraag
We zijn online
Feedback

Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze chat te beoordelen?

Hebben we u goed geholpen?